RSS

Mesajul noului mitropolit al Moldovei si Bucovinei, Inaltpreasfintitul Parinte Mitropolit Teofan

07 Mar

Ips Teofan noul mitropolit al Moldovei si Pfp Teoctist imbratisandu-se

Mesajul noului mitropolit al Moldovei si Bucovinei,

Inaltpreasfintitul Parinte Mitropolit Teofan


Este un cuvant in Scriptura, in care Dumnezeu graieste prin gura unui profet: ‘Caile Mele nu sunt caile voastre; gandurile Mele nu sunt caile voastre’. Cred ca sub egida acestui cuvant din Scriptura s-au desfasurat si alegerile pentru Mitropolia Moldovei si Bucovinei. Surprinderea mea a fost mare. Dau slava lui Dumnezeu ca ma cheama la o alta slujire in Biserica. Mi se rupe inima pe de o parte ca ma despart de poporul lui Dumnezeu din Oltenia, cu care zic eu ca m-am identificat poate pana la ultima picatura de sange, iar pe de alta parte ma indrept spre Iasi, cu frica de Dumnezeu, cu credinta si cu dragoste, pentru ca slujirea arhiereasca nu este altceva decat o prelungire a Liturghiei in timp si spatiu, dar asa cum am simtit de-a lungul celor 8 ani cat am slujit la Craiova, cu ajutorul Sf. Nicodim de la Tismana, ocrotitorul Olteniei, tot asa nadajduiesc ca rugaciunile Sf. Parascheva, ale Sf. Ioan cel Nou de la Suceava, ale Sf. Stefan cel Mare, ale Sf. Dosoftei, ale Sf. Varlaam si ale tuturor sfintilor care au odraslit pe pamantul Moldovei, ma vor sprijini sa indeplinesc slujirea la care am fost chemat acolo.

De asemenea, am speranta ca voi primi ajutor din partea PF Parinte Patriarh Daniel, care amintea ca aceasta lucrare nu poate fi considerata altfel decat lucrarea Duhului Sfant si, in acelasi timp, cred ca celalalt moldav, si anume PF Parinte Patriarh Teoctist, de care am fost atat de puternic duhovniceste legat, a fost prezent in sala sinodala, astazi, pentru ca este mai prezent cineva plecat dintre noi decat suntem noi, unii in fata altora, si el, PF Parinte Patriarh Teoctist, care a pastorit atat la Craiova, cat si la Iasi, ma va ocroti, acolo sus, cu rugaciunile sale.

 

IPS Teofan,
Mitropolit ales al Moldovei si Bucovinei

 

 

sursa> http://www.mmb.ro/ro/index.php?pagina=50&data=2008030640

foto> http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-08-06&id=224866

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Martie 7, 2008 în diverse, ecclesia, Vesti

 

Etichete: , , , , ,

Lasă un răspuns

 
