RSS

Sindicatul Preotilor „Pastorul cel Bun” din Craiova. Perceperi ecleziologice.

26 Mai

Sindicatul Preotilor „Pastorul cel Bun” din Craiova.

Perceperi ecleziologice.

acordeonul ascultariiAsist de ceva vreme la o percepere ecleziologica* deviata si eronata in acelasi timp, care a aprins insa discutii teologice si mediatice in mai multe cercuri de oameni, de la cel mai mare pana la cel mai mic.

Este o percepere ce-si trage obarsia in vederea scolastica asupra a ceea ce este Biserica lui Hristos, definita prin manualele de Teologie ortodoxa scolastice drept „Institutia divino-umana”.

Aceasta percepere va duce in mod inevitabil la subiectul in cauza al acestei postari, care se refera la nou-infiintatul sindicat al preotilor din Craiova intitulat „Pastorul cel Bun”, cat si la cel ce urmeaza a se infiinta la Iasi.

Ziceam de aceasta sintagma stigmatizatoare care lasa urme de nevindecat in mintea unor teologi, cum ca Biserica lui Hristos este o institutie transcendentala – suna anemic si antinomic in acelasi timp. Este o exprimare nefericita menita parca sa coboare acest ‘transcendentism’ mai degraba la un ‘imanentism’ pur (caracteristic catolicismului), prin faptul ca accentul cade pe cuvantul ‘institutie’ decat pe acel ‘divino-uman’. Eu cred ca aici este cauza aparitiei acestor sindicate preotesti, in intelegerea Bisericii (si a Ecleziologiei in general) drept o institutie, indiferent de natura si fiinta ei, sau de caracterul ei ceresc.

Sfantul Apostol Pavel a aratat insa cel mai bine ‘Definitia Bisericii’ drept „Trupul tainic al lui Hristos”**, deci in cazul nostru, cu cuvintele actuale, putem numi simplu Biserica lui Dumnezeu drept Trupul divino-uman al Mantuitorului.

Consecinta este ca avand o astfel de Ecleziologie sanatoasa si vie (personala, nu abstracta) a Bisericii lui Dumnezeu de Trup tainic, nu drept o Institutie (fie ea si divino-umana), problema sindicatelor este ca si inexistenta, pentru ca nu poate niciodata vreun madular al trupului sa faca greva pentru pozitionarea lui in corp, ceea ce la o institutie se poate. Piciorul nu poate face greva pentru ca merge pe jos, pentru ca asta e menirea sa, functionarul insa o poate face, fiindca e platit (prost).

De aici si aparitia acestor sindicate, care dupa cum am spus, vine dintr-o percepere care nu este la locul ei si este impregnata de un lumesc nefiresc Bisericii…

Cunosc problema financiara cu care se confrunta preotii (si alte categorii de oameni ne-clericale care lucreaza in Sanul Bisericii), stiu si ce inseamna sa faci ascultare de cineva, insa sindicatele nu sunt o solutie.

Cred insa ca sunt alte cai de rezolvare a acestor probleme pe care nou-infiintatul sindicat preotesc doreste a le rezolva, unele din mijloacele de rezolvare a lor au fost evidentiate in comunicatul Patriarhiei.

Chestiunile de aspect ecleziologic (nu doar dogmatic) se discuta in soboare, angajand cu sine preocuparea intregii Biserici, nu doar a preotilor care doresc sa-si rezolve problemele lor.

dan.camen.

*ecleziologie = vorbirea despre Biserica, din gr. ecclesia= Biserica; intelegerea cuprinzator-omeneasca a Tainei Bisericii.

** Epistola Sf. Ap. Pavel catre Romani cap. 12, 4-5

Anunțuri
 

Etichete: , , , , ,

37 de răspunsuri la „Sindicatul Preotilor „Pastorul cel Bun” din Craiova. Perceperi ecleziologice.

  1. Tiriplici Leonardo - Foamete

    Mai 27, 2008 at 8:32 am

    Biserica Ortodoxa este ultimul bastion al comunismului care adaposteste „o sama” de episcopi,preoti,monahi al caror loc este la puscarie…Da,da, ati citit bine!…La puscarie!…De ce? Pai, in primul rand au colaborat cu securitatea care, prin activitatea sa indemna la ura intre oameni si nu la iubire asa cum spunea Mantuitorul Hristos! Or, tot El zice: ” Nu puteti sluji la doi stapani! Nu puteti sluji si lui Dumnezeu si diavolului, caci pe unul il veti iubi si pe altul il veti uri!” Asadar, cei care au condus de zeci de ani destinele B.O.R.,au facut pact cu diavolul! Oamenii au nevoie de modele moral-crestine! Daca biserica prin ierarhii ei,prin preotii ei nu ofera acest lucru, cine dar sa o faca? Pe oameni ii cunosti dupa faptele lor daca sunt buni sau rai! Priviti ce se intampla in toate episcopiile din tara, in toate protoieriile,parohiile mari si veti vedea ca toti cei care le conduc (preoti sau episcopi) sunt extrem de bogati! Calugari fiind, episcopii au depus un juramant (voturi monahale) in fata lui Dumnezeu ca vor fi saraci de bunavoie toata viata!…Stiti ce conturi babane au „flacaii”? Nici nu va puteti imagina,iar daca s-ar face un audit contabil la Episcopia Valcea – de exemplu – v-ati speria!!! Toate terenurile eparhiei sunt vandute, banii incasati de episcop sau consilierii sai aflandu-se in conturi bine camuflate! Este o cardasie cu politicul local ce nu-ti poti imagina! Scoateti dosarele de informatori ai tuturor ierarhilor si va veti ingrozi!!!…

     
  2. Vali

    Mai 28, 2008 at 2:34 pm

    E pacat, Dane, ca s-a ajuns pana aici. Si sunt multi care urmaresc cu ingrijorare fenomenul. Mai ales ca s-a creat un precedent. Sigur vor urma consecinte nu tocmai faste pentru Biserica. Dar gandeste-te la cauze. Nu vezi ca totul se invarte in jurul banilor. Hai sa fim realisti… Unii angajati au salarii, altii au „pomana” – si stii bine la ce ma refer, ca doar am lucrat impreuna… Si problema se intinde la nivel national. Iar ce a facut Patriarhul acum, ca a „lovit” in veniturile multora, se va repercuta curand asupra situatiei din BOR. Ai sa vezi… Din pacate, spun… Si ar fi multe de discutat… Toate cele bune ! Doamne-ajuta !

     
  3. un necunoscut

    Iunie 2, 2008 at 8:51 pm

    Sunt preot ortodox .
    Unul dintre aceea care isi indeplineste misiunea cu credinta in Dumnezeu si cu dragoste fata de intreaga Lui creatie . Nu am avere , dar sunt foarte bogat , caci Dumnezeu mi-a daruit o familie binecuvantata ; o familie cu copii buni , cuminti si iubitori.
    Dragostea ce le-o port si pe care ei mi-o poarta mie , este lucrul cel mai minunat si comoara cea mai de pret care nu se poate compara cu nimic in lumea aceasta. Din acest punct de vedere pot sa spun ca sunt cel mai bogat om de pe planeta.
    Material insa , ma descurc insa foarte greu. In multii ani de preotie pe care ii am ,nu am cerut niciodata nimic pentru mine in schimbul serviciilor religioase si m-am multumit intotdeauna cu cat mi s-a oferit si daca mi s-a oferit.
    Iubesc oamenii si cunosc cat de multa durere exista in lumea aceasta.
    Tocmai de aceea , sunt la fel de revoltat ca multi dintre Dv. , impotriva acelor preoti care pun jug greu pe umerii sarmanilor credinciosi , impotriva acelor care nu-si fac datoria de preoti , impotriva numerosilor farisei care bantuie astazi poate mai mult ca oricand Biserica lui Hristos.
    Ei ne vorbesc despre smerenie , dar traiesc in adevarate palate , ne vorbesc despre blandete si iubire crestineasca dar in acelasi timp isi vad doar de propriile lor interese , functionand ca un sistem aproape de tip mafiot in interiorul Bisericii.
    Ierarhii nostri , care au depus la calugarie votul saraciei de bunavoie , si-au negociat cu politicienii niste salarii care sfideaza orice limita a bunului simt , in timp ce atatea sunt cei care , desi muncesc , nu pot sa ofere copiilor lor nici macar strictul necesar.
    Desi au dat Bisericii Ortodoxe un nou Statut de functionare , un statut anticonstitutional si care incalca cele mai elementare drepturi ale omului , un statut prin care ierarhii devin adevarati stapani de sclavi iar adevarata preotime este subjugata total , nici macar propriile lor norme nu vor sa le respecte.
    Totul se reduce la bani , putere si satisfacerea propriilor lor interese.
    Ne-am saturat cu adevarat de dictatura si coruptia din biserica si de aceea avem nevoie de un sindicat care sa ne apere drepturile asa cum sunt ele stipulate in normele canonice si in legile acestei tari ai carei cetateni suntem si noi. Nu vrem privilegii , vrem insa sa fim aparati impotriva abuzurilor ierarhilor care incalca orice norme canonice si care se cred mai presus de orice lege.
    Nu respectarea canoanelor , ci puterea discretionara si conservarea privilegiilor ; aceasta este de fapt miza inversunarii cu care ierarhii se opun infiintarii unui sindicat al preotilor.
    Nu dati inapoi in fata presiunilor la care sunteti supusi, fratilor, caci in curand samanta aruncata de voi va rodi in toate colturile tarii . Nu va fie teama.
    Acest SINOD care vede numai paiul din ochii preotilor dar nu vrea sa vada barna din ochii marii majoritati a ierarhilor care-l compun , sa se intoarca la rostul sau , acela de a ne conduce spre mantuire si nu sa-si urmareasca doar propriile sale interese , acelea de marire lumeasca si nicidecum de traire duhovniceasca. Nu ne intereseaza harismele Prea Sfintiilor lor ca buni manegeri intr-un sistem de monopol pe care-l detin . Sa nu uite Prea Sfintiile lor ca Sf. Scriptura zice : “ceea ce vede la tatal, aceea face si fiul “. Multi dintre preotii care cotizeaza din plin la bunastarea dumnealor, privilegiatii ierarhilor, ii slugaresc numai pentru a-si putea vedea in liniste de afacerile lor, fiind copii fidele ale celor in al caror cor s-au constituit pentru a le canta osanale.
    Daca vor sa faca ceva cu adevarat crestinesc, impotriva unor asemenea slugi netrebnice sa-si indrepte mania proletara cu care s-au pornit ierarhii nostri , fratilor sindicalisti ,si nu impotriva voastra care va confruntati nu numai cu problemele vietii , la fel ca mare majoritate a enoriasilor pe care ii pastoriti , ci si cu nedreptatile celor care ar trebui sa ne fie adevarati parinti duhovnicesti , ADEVARATE MODELE .
    Sa-L urmeze asadar Prea Sfintiile Lor cu credinta pe Mantuitorul si noi le vom urma cu smerenie exemplul.
    Daca nu vor vrea sa inteleaga ca problemele cu care ne confruntam sunt reale ,daca nu vor vrea sa inteleaga ca nu suntem niste razvratiti si nu vor incerca sa ne rezolve problemele, daca vor continua sa discute cu noi de pe pozitia de forta pe care au adoptat-o pana in prezent ,atunci , de ruptura care se va produce in sanul Bisericii nu noi ne vom face vinovati.
    Ierarhii nostri trebuie sa inteleaga ca solutia nu este apelul la tot felul de amenintari , ci dragostea crestineasca care trebuie sa domneasca in relatia parinte-fiu duhovnicesc.
    Intelepteste-i Doamne pe cei ce ne conduc sa fie buni si adevarati pastori si nu dictatori.

     
  4. dancamen

    Iunie 2, 2008 at 11:19 pm

    ‘parinte’ (desi aveti mail pe nume de fata), tare mi-e ca bucuria pe care va laudati ca o aveti, de fapt nu o aveti … pentru faptul ca oricine judeca pe celalalt nu are parte de pace sau bucurie, ci de mahnire. Metodele cu care se pot solutiona astfel de probleme sunt altele, canonice. In Biserica Ortodoxa, cum ii spuneam altcuiva pe blog, exista ierarhie, nu democratie, insa asta nu inseamna o anumita privare de drepturi sau libertati, ci faptul ca toate se conduc dupa o anumita randuiala si dupa puterea si harul care i-a fost dat fiecaruia.
    Poate relatia dumneavoastra cu ierarhul nu e tocmai una dintre cele mai bune, nu generalizati insa pentru toata Biserica si pentru intreg sinodul, exista multe sminteli informationale care va ia ochiul si va da ceea ce vor ei sa dea.

    dan.camen.

     
  5. Pr. dr. Valentin Bugariu

    Iunie 3, 2008 at 11:58 am

    Sigur că înfinţarea unui sindicat nu ar rezolva problemele din sânul ierarhiei bisericeşti. Marea problemă a salarizării preoţilor nu e atât de mare cât este trâmbiţată. Însă nu se poate folosi o astfel de abordare a unei instituţii divino-umane, în care nu trebuie să purtăm grijă de trupul omului pentru că tocmai el este templu al Duhului Sfânt aşa cum ne învaţă Apostolul. Problema salarizarii s-ar putea uşor realiza în două etape: în prima conducătorii eparhiilor pot constata situaţia parohiilor de la sate şi a doua ar fi posibilitatea de a îngădui ca preoţii să muncească în alte locuri. Şi apostolii au făcut aşa şi nu a fost nicio problemă. Astăzi însă există una mare: birocraţia excesivă, ascunderea preotului după cartea de muncă, plătirea impozitului, fel de fel de documente fiscale care treptat transformă preotul într-un veritabil funcţionar.
    Cu siguranţă nu un sindicat v-a aduce prosperitatea fie ea şi materială, ci munca cinstită aşa cum o spunea rspicat la începutul secolului trecut Nicolae Iorga. Preoţia trebuie să rămână o vocaţie, dincolo de situaţia actuală a clerului. Şi multe se pot adăuga…

     
  6. dancamen

    Iunie 3, 2008 at 3:11 pm

    Pentru
    Pr. dr. Valentin Bugariu> parinte aveti in general dreptate, si ma bucur ca sunteti primul care relansati discutia despre posibilitatea preotului de a munci (nu orice fel de munci) dar si sa slujeasca misiunii si vocatiei preotesti pentru care a fost chemat. Este un model paulin, foarte sanatos duhovniceste.
    Cu toate acestea, trebuie stabilit exact care sunt acele munci si care sunt conditiile necesare pentru preot pentru a realiza munca respectiva, stiind ca aceasta munca nu ar trebui sa impiedice activitatea misionara desfasurata de preot, dar nici sa transforme posibilitatea aceasta de a face o activitate in plus intr-un comert lumesc care sa se rezume strict la partea financiara sau care sa cultive tot soiul de afaceri care leapada toata morala ortodoxa pe care ei insisi o propovaduiesc (sunt cunoscute cazuri in care unii preoti au ales sa-si deschida baruri). Din aceste doua motive, cred, ierarhia nu a dat inca acceptul pentru ca un preot sa poata munci si altceva pentru a se intretine (asa cum se intampla de exemplu in diaspora, unde nu se concepe a fi preot ortodox fara sa realizezi si o munca prin care sa te intreti).

    dan.camen.

     
  7. un necunoscut

    Iunie 3, 2008 at 3:12 pm

    Nu am afirmat nicaieri ca as fi fericit , nu m-am laudat cu nici un fel de bucurie , am afirmat doar ca dragostea care mi se ofera din partea familiei mele este cel mai bun lucru care mi se poate intampla.
    Din contra , sunt foarte mahnit de faptul ca nu le pot oferi celor care ma iubesc atat de mult , copiii mei , conditiile necesare pentru a-si inmulti talantii cu care au fost inzestrati de Dumnezeu. Si aceasta datorita celor mai elementare drepturi la care as fi fost indreptatit de canoanele si normele bisericesti si care mi-au fost incalcate in mod grosolan sub masca mult trambitatei sintagme a ascultarii de ierarh , sub care se ascunde de cele mai multe ori tocmai privarea de drepturile si libertatile prevazute de legislatia bisericeasca.
    Sunt de acord ca in Biserica trebuie sa existe ierarhie si nu democratie ,dar sustin cu tarie ca aceste relatii de tip ierarhic trebuie sa aiba la baza dragostea crestineasca ,dreptatea si respectarea normelor canonice si legislative de catre toti.
    Este usor sa iti dai cu parerea cand nu ai de-a face cu sistemul din interior . cand nu esti afectat in mod direct .
    Atunci cand ierarhia bisericeasca nu doreste in nici un fel sa ne rezolve problemele conform legilor bisericesti si procedeaza doar dupa bunul plac , la cine sa apelam atunci , va intreb ? La ce metode canonice sa apelam pentru ca totusi problemele sa ne fie rezolvate ? Singura solutie sa fie oare resemnarea ?

     
  8. dancamen

    Iunie 3, 2008 at 3:26 pm

    pai si eu sunt afectat de acest ‘sistem din interior’, pentru ca si eu sunt angajat, sunt si student la teologie, sunt si membru ascor si in general o sa tot fiu angajat in sanul Bisericii, fie ca profesor de religie, fie ca preot, fie in administratie, cine stie…

    unele din metodele canonice sunt cele prezentate in comunicatul patriarhiei (e facuta trimiterea in postarea de mai sus). Cu toate acestea, sa stiti ca resemnarea nu are de ce sa fie singura solutie, ci ma asteptam sa spuneti macar ca a mai ramas nadejdea…
    In fine, fara a va jigni in vreun fel, cred ca rucodeliile reprezinta o munca ce nu lasa niciodata pe nimeni flamand… daca sunt facute cu rabdare si smerenie.

    dan.camen

     
  9. Pr. dr. Valentin Bugariu

    Iunie 3, 2008 at 9:18 pm

    Este just raspunsul pe care mi l-aţi dat, însă la finalul intervenţiei mele am amintit de un mare român, istoricul Nicolae Iorga. Nu pot astfel pleda pentru angajarea preotului în activităţi economice dubioase de genul pe care le-aţi indicat, însă mă gândeam la o implicare a preotului în aria socialului (învăţământ, asistenţă socială, psihologică dintr-o abordare duhovnicească a problemei, munca în presa scrisă, ş.a. m.d. Însă ceea ce am scris cred a fii realizabil în loc să alergăm după himera de salariu integral de la stat, lucru cred imposibil de realizat în condiţile noastre actuale.

     
  10. Pr. dr. Valentin Bugariu

    Iunie 4, 2008 at 7:38 am

    Să înţeleg că neunoscutul a postat o părere despre ierarhia bisericească şi din câte înţeleg e o persoană din interiorul sistemului bisericesc. Sigur că ierarhia noastră bisericească ortodoxă conduce Biserica din mijlocul poporului lui Dumnezeu şi nu de undeva de sus, din exterior. Sigur că sunt păcate omeneşti la baza cărora stau două capitale: mândria şi slava deşată din care fiecare dintre noi le avem într-o măsură sau alta. Problema cea mare este alta, amintim în predidile, catehezele ori cuvântările noastre de Împărtăşanie, de rolul ei în viaţa credinciosului, însă uităm să omitem episodul în care Mântuitorul S-a deşertat pe Sine în ceea ce numim noi teologic prin termenul de chenoză şi a spălat picioarele ucenicilor ca model de transmitere al energiilor Tainei în fiinţa noastră. Să-L lăsăm aşadar pe Hristos să ne fie Stăpân, iar noi slujitori ai lui Hristos, iar unde sunt mai mulţi preoţi co-slujitori să-L lăsăm pe Hristos să ne fie paroh şi totul va fi bine.

     
  11. un necunoscut

    Iunie 4, 2008 at 9:56 am

    Pt. dancamen
    La nivel pur teoretic , totul poate fi prezentat ca fiind bun si frumos referitor la modul de solutionare al problemelor .Numai ca realitatea este alta si eu ma confrunt cu aceasta realitate . Daca as veni in sprijinul celor afirmate cu dovezile pe care le detin cu siguranta ca multi s-ar zminti si tocmai de aceea nu o fac.
    Faptul ca esti student sau ca asti angajat nu inseamna ca esti afectat de acest sistem din interior. Ilegalitatile savarsite si incalcarea canoanelor de catre cei care ar trebui sa vegheze la respectarea canoanelor de catre toti , de la vladica pana la opinca, unora dintre noi ne afecteaza in mod foarte serios viata .
    Cine sa ne apere asadar de abuzurile acelora pusi tocmai sa vegheze la respeectarea canoanelor ? Tot dansii adica ?

     
  12. Tiriplici Leonardo-Foamete

    Iunie 4, 2008 at 3:17 pm

    Episcopii – securisti din B.O.R. – out! Afara! La manastiri cu ei! Securisti ca: Andreicut-„Ionica”, Gherasim al Valcii – „Ionescu”, Calinic – „Zanfir”, Casian – „Casius”, Teodosie-„Mache”, Sofronie – „Bobi”, Pimen – „Sidorovici”, Corneanu si multi altii din Sinod nu au ce cauta in fruntea eparhiilor pe care – cica – le conduc! De fapt le jefuiesc, batandu-si joc de preoti amarati care sunt nevoiti sa cerseasca pe la credinciosi bani ca sa poata supravietui de la o luna la alta!… Ce-i trebuie unui episcop palate cu ‘jde mii de camere cand el, ca si calugar, fara familie sau copii ar trebui sa stea intr-un loc modest! Iar popii au imprumuturi pe la banci, pe care nu le pot achita din cauza saraciei! Episcopii au 60-90 milioane de lei, iar preotii 6-9 milioane! La orase, popii tac din gura caci lor le este bine!… Un botez, o cununie,o inmormantare, cateva tone de lumanari vandute,.. ceva-acolo, tot mai ies cateva zeci de milioane! Pe cand „fraierii” de „popi de tara” – poa’ sa si moara de foame!… Dar, fiind securisti ordinari, obraznici si cu mult tupeu, episcopii se ascund in spatele unui „Statut de org. si funct. al B.O.R.”, care ingradeste orice drept al preotului, dar care le acorda libertati extraordinare calugarilor-securisti! La pensie cu „fosilele” de 75- -85-95 de ani! Consilierii eparhiali pusi de episcop sunt niste marionete care executa tot ce le ordona ” sefu’ „! Au parohii bune, salarii de consilieri, o afacere imobiliara cu terenuri ale manastirilor sau episcopiilor, niste paduri vandute pe ascuns, o icoana de patrimoniu colatilizata prin Occident pe sute de mii de euroi!… Oho, trai neneaca, sa tot traiesti!… Dar vine ea si vremea socotelilor, caci „…unora ca acestia mai mici daca ati facut, Mie Mi-ati facut!… Atunci va fi scrasnirea dintilor!…”

     
  13. dancamen

    Iunie 4, 2008 at 9:43 pm

    Pentru Tiriplici Leonardo-Foamete>

    cred ca esti un sectar, numai un sectar are in el atata ura si judeca in felul cum tu mai sus judeci lucrurile si oamenii Bisericii.

    dan.camen.

     
  14. Pr. dr. Valentin Bugariu

    Iunie 5, 2008 at 7:44 am

    Nu pot fi de acord cu generalizări de tipul: Biserica Ortodoxă-ultimul bastion al comunismului sau episcopi-securişti. E greu să fim în pielea lor a unor oameni supuşi vremurilor, însă să ştiţi că avem nu numai episcopi care au colaborat cu securitatea, ci şi episcopi martiri, profesori de teologie, preoţi de miri, monahi care au fost închişi, pedepsiţi pentru faptul că sunt creştini.
    A doua mare problemă e aşa-pretinsa bogăţie materială a Bisericii, nu cred că suntem în măsură să mergem la biserică pentru a număra banii care se adună, ci cred că mergem la biserică din cu totul alte motive decât cele pecuniare. Oricum credeţi-mă am experienţa unei parohii care abia poate supravieţui financiar şi cu toate acestea se pot face lucruri frumoase.

     
  15. un necunoscut

    Iunie 5, 2008 at 7:40 pm

    Pentru dancamen >

    Eu nu cred ca Tiriplici Leonardo-Foamete este un sectar. Din contra , cred ca este un crestin destul de bine informat , deziluzionat si el ca multi altii de tot ceea ce se petrece in BOR.
    Spui ca esti student teolog . Eu sunt preot ortodox. Sa nu fim asadar ipocriti .Stii foarte bine ca ura este general valabila, ca o intalnim si la sectari , si la catolici , si la atei , si la ortodocsi etc.
    Spui ca numai un sectar are atata ura si judeca oamenii bisericii , ca si cand ierarhia bisericeasca (ierarhi,preoti,diaconi) este intangibila , infailibila.
    Dupa logica ta , Iisus Hristos , a fost un mare sectar , caci atunci cand n-a mai suportat nelegiuirile de la templu , a facut ordine cu biciul . Mai lipseste doar sa spui ca a critica pe cei care au facut din Casa Tatalui o pestera de talhari este o blasfemie .
    Spune un mare Sf.Parinte ; „sa uram pacatul , dar sa-l iubim pe pacatos „. Sub pretextul iubirii nu putem fi asadar ingaduitori cu pacatul , fie el chiar si cel savarsit de ierarhia bisericeasca. Am stat prea mult ingenunchiati , prea ne-am inconvoiat de relele acestei lumi , si poate ca a venit vremea ca Biserica sa se curateasca din interior.
    Este adevarat ca poate limbajul ar trebui sa fie unul mai decent atunci cand aratam josniciile la care se preteaza cei care ar trebui sa fie MODELE dupa MODELUL HRISTOS, dar sunt convins ca acest tip de limbaj este doar o revolta interioara izvorata din neputinta de a schimba ceva , o lehamite fata de cei pe care Mantuitorul Insusi ii numea ” farisei fatarnici „.

     
  16. Popa Gheorghe

    Iunie 9, 2008 at 11:49 pm

    Ii dau dreptate d-lui (sau d-nei) Tiriplici Leonardo-Foamete; asa cam este, din pacate. Nu spune minciuni si nici tonul nu mi se pare exagerat. Poate fi si sectar, atata timp cat ceea ce spune ESTE ADEVARAT. Iar in Episcopia Ramnicului, pentru cine nu stie, „de la vladica pana la opinca”, (opinca fiind dl. secretar dinica), este un jaf monumental; o bataie de joc la adresa preotilor, o hotie si o batjocura execrabila. Dar daca „cinstitii” consilieri, parafati de dinica secretarul si girati de vladica, isi cumpara vile si apartamente in tara si strainatate; isi cumpara hectare de pamant intravilan; isi doteaza copiii cu masini de lux si scuipa efectiv pe obrazurile preotilor care bat la usa lor cu probleme, noi, credinciosii, care asteptam mila si blandete, ce sa mai spunem? Faceti o vizita la baile govora si intrebati de consilierul bisericesc matei; apoi, infiorati-va de ceea ce auziti si vedeti.

     
  17. gore din Chitila

    Iunie 11, 2008 at 3:00 pm

    Mai Dancamen iti prezint urmatorul abuz savirsit de IPS Teofan ,iar lucrul acesta poate fi demonstrat cu datele din arhiva:
    In anul 2001 Mitropolitul Teofan organizeaza un concurs pentru ocuparea unor posturi de preoti II,III la unele parohii din centrul Craiovei.In ciuda faptului ca preotul Mititelu de la parohia Sf.Dumitru Tg. Jiu s-a clasat primul la acest concurs (vezi arhiva mitropoliei Olteniei), i-a fost repartizat ultimul post de pe lista.Ulterior a iesit in mod canonic din eparhia Olteniei, actualmente este preot misionar in cadrul Patriarhiei Ecumenice de Constantinopol.Gratie unei burse acordate ( )a urmat cursurile Facultatii de Drept Canonic Oriental din Roma , actualmente pregateste o teza de doctorat in drepul penal in cadrul aceleiasi facultati.
    Dumnezeu i-a purtat de grija preotului M. in tot timpul acesta , insa la ora actuala preotul are un proces cu Mitropolia Olteniei pentru alte abuzuri pe care IPS Teofan le-a comis fata de el.Mitropolitul Teofan si-a angajat in aparare doi avocati(nu a folosit juristul Mitropoliei) ceea ce inseamna ca treaba este groasa.
    Tu, care esti un om irenic cum vezi situatia asta. Este normala? Asta a reusit sa se aranjeze ca a avut curaj , dar noi? Asa ca este bine ca exista un orgnism care sa ne apere interesele legitime daca episcopi nu sint in masura sa o faca.

     
  18. dancamen

    Iunie 11, 2008 at 4:50 pm

    Pentru Gore din Chitila>
    nu stiu despre cazul mentionat si nu sunt in masura sa spun ceva in legatura cu el.

    Cu toate acestea, infiintarea sindicatului preotesc nu a venit pe fundalul unor preoti certati cu Ips Teofan care doreau razbunare sau dreptate, nici a unor preoti caterisiti, ci pur si simplu a unor preoti a caror stare materiala e una destul de buna (dintre cele mai bune) – desi ei cereau rezolvarea problemelor salariale, si din cate am mai inteles eu, din cauza ca se aplica canoane aspre asupra lor atunci cand gresesc cu ceva- adica aplicarea unor canoane mai ingaduitoare.

    Deci problema e de alta natura, nu doar una strict juridica. Pentru cazuri de natura celui prezentat de tine, exista organe laice abilitate ale statului, nu ale Bisericii, unde pot fi judecate.

    Tu insa, vei judeca un caz de doua ori cu doua organe laice??? Negresit vei da doua sentinte pentru aceeasi vina!! Negresit aceste doua sentinte vor fii diferite una de alta!!! Negresit acest sindicat nu isi are rostul!!! Ba mai mult, produce schisma.

    Cazul prezentat de tine se incadreaza perfect in aria juridica a problemelor, deci trebuie solutionat de judecatoria statului, de aceea si Ips Teofan a angajat avocati, nu pentru ca ar fi nu-stiu-ce mare gravitate (nici nu e dovedita), ci pentru ca trebuie sa fie reprezentat ca atare in fata instantelor (el e mitropolit, nu doar un director cum iti place sa-l vezi).

    In concluzie> oricat ai incerca sa-mi prezinti asa-zisul sindicat preotesc ca fiind unul necesar pentru Biserica (nu doar pentru ca preotii sa-si rezolve in mod egoist anumite probleme ale lor – caci Biserica este un Trup unit si tainic, nu doar un madular), vei observa ca acesta nu isi are legitimatea morala si canonica de a functiona. Vei observa de asemenea ca acest sindicat va produce, daca va functiona, schisma de care Biserica mereu s-a ferit: ruptura dintr preoti si episcop.

    dan.camen.

     
  19. popa gheorghe

    Iunie 11, 2008 at 7:19 pm

    Parintii Episcopi trebuie sa-si reconsidere pozitia fata de preotii lor. Nu doar preotii care le umfla buzunarele, sunt buni; preoti buni sunt peste tot, dar daca nu au pomelnic cu 3-4000 de euro, pe care sa-i vare in buzunarul Prea Sfintitului, nu vor fi nici ascultati si nici ajutati vreodata. Dintre Episcopi, cu parere de rau o spun, sunt extrem de multi care se mira ce-a dat peste ei; din muritori de foame la parinti, ajunsera bogatani, pe spinarea Sfantului Duh. Dintre Episcopi, cu parere de rau o spun, extrem de multi nu au vocatie, ci doar o privire parsiva, dupa ce pot preotii sa-i cadoriseasca; Episcopii nostri, au impresia ca sint senatori romani, cu drept de viata si de moarte asupra preotilor; episcopii nostri, daca nu au creier, isi acopera tigva cu mitre de milioane, dupa cuvantul :”chelului, tipsie de margaritar ii lipsea”; episcopii nostri uita ca, pentru a lucra Sfantul Duh, nu-i necesar sa-ti semnalizezi prezenta prin briz-briz-uri, care mai de care mai stralucitoare si mai de prost gust. Episcopii nostri uita ca Sfantul Spiridon avea mitra din trestie (si tot era facator de minuni). Episcopilor nostri li s-au facut la tunderea in monahism, 2 operatii: li s-a extirpat bunul-simt, si li s-au taiat fundul buzunarelor. Prapastia dintre episcopi si preoti este de mult; acum se acutizeaza. Mangaind dracii pe spinare, episcopii nostri s-au umplut de mandrie si slava desarta incat o vomita peste tot, in urma lor. Pacat. Dar Sfantul Duh nu este sceptic, dupa cum spunea incepatorul protestantismului; va pune mana pe carbuni si va curati sleahta aceasta de mitrati, fara minte.

     
  20. Popa Gheorghe

    Iunie 12, 2008 at 6:47 pm

    daca nu spunea preotul Bugariu ca este si doctor, mai ca ne-am fi socotit nevolnici. Dar chiar, apropos, la cate nasteri a asistat?

     
  21. Popa Gheorghe

    Iunie 27, 2008 at 3:33 pm

    ma scuzati ca mint si spun numai aberatii.

     
  22. teo2006

    Iulie 4, 2008 at 5:12 pm

    era necesar mai demult un sindicat pentru ca si preotii sa ceara si sa lupte legal fata de episcopii corupti.

     
  23. John Ionescu

    Iulie 9, 2008 at 10:27 am

    Traiesc in SUA din 1998 si va asigur ca sindicatul acesta nu va ajuta pe nimeni. Poate pe cei care au pus bazele lui. Vom ajunge si noi ca in SUA pana la urma. Este pacat ca nu putem sta uniti in fata dusmanilor care au un singur scop, si anume distrugerea BOR.

     
  24. Pastorul Cel Bun

    Iulie 25, 2008 at 12:00 am

    Sunt membru fondator al Sindicatului.Astept sa dezbatem direct aceasta problema si sa vad curajul fratilor de a ni se alatura
    Credeti ca vor fi multi care ma vor contacta?Id-ul pe messenger este Pastorul Cel Bun

     
  25. Pastorul Cel Bun

    August 21, 2008 at 10:38 am

    Cu raspuns catre popa Gheorghe…….Se pare ca dumneavoastra cunoasteti bine situatia aceasta dificila in care ne aflam si as vrea sa va pun la dispozitie cateva ‘Vorbe de duh’ ale unui ierarh „pline de blandete”.Va astept la un dialog ceva mai deschis.Cu o mica remarca.ID-ul este” sindicatulpastorulcelbun”

     
  26. hazdenecaz

    August 26, 2008 at 4:40 pm

    Buna ziua! Sunt nou pe aici si nu m-am putut abtine sa nu fac si eu un comentariu la aceasta tema. E adevarat ca avem multe probleme cu ierarhia dar asta nu insemna ca vom fi noi cei care sa le schimbam felul de a fi; si inca ceva. sa nu generalizam. Chiar si celor mai inversunati li s-a intamplat macar o data in viata sa cunoasca un crestin adevarata si un ierarh adevarat care sa-l inconjoare cu dragoste si sa incerce sa-l sprijine. Daca sunt si altfel de persoane este doar pt ca toti suntem pacatosi si chiar ma intreb daca s-ar face un sindicat al credinciosilor cati dintre preotii care striga atat de tare impotriva episcopului lor ar mai iesi in fata?………intrebarea ramane deschisa…
    Sa ne rugam pt inteleciune si drepta socoteala!

     
  27. pr. catalin

    Septembrie 25, 2008 at 2:20 pm

    măi dane! am citit aceasta pagina pana la jumatate, si as fi citit-o pe toata dar nu are rost. tu deocamdată esti tânăr. esti in sistem de putin timp si ai nevoie de „ei”! E normal. din punctul lor de vedere esti un posibil ajutor pe viitor si asta te bucura. Însă gândeşte-te că acest sistem a început de ceva timp să funcţioneze ca masoneria: au nevoie de tine, te ajută, iar apoi te aruncă la gunoi şi te îngroapă. Nu spun că este cazul meu, dar am văzut cel putin 5 cazuri de acest gen şi am mai auzit de încă 20. eu zic (şi e valabil pentru toti cei care postează pe acest site) să ne abţinem. Precum spunea „necunoscutul” totul trebuie făcut cu iubire. Iubirea tace şi face (bine). În legătură cu acest subiect, chiar şi cei care vorbesc de bine fac rău. Doamne ajută!

     
  28. un Pr. Drd.

    Noiembrie 4, 2008 at 9:46 pm

    Este foarte adevarat faptul ca un sindicat al preotilor nu exprima nici pe departe ecclesiologia ortodoxa. Un sindicat nu-si are rostul intr-o relatie normala dintre episcop si preot. Dar lucrurile nu mai sunt de mult normale, cel putin in BOR. Sindicatul trebuie privit ca pe o masura disperata a preotilor. Este singurul gest ramas prin care isi pot cere „drepturile”. Nu uitati ca in Ortodoxie preotul este casatorit si are familie si traieste in lume nu in manastire sau in Rai. Episcopul care, practic, nu are nevoie de nimic, episcopia ii plateste totul, are un salariu de ministru, de fapt este asimilat ministrului, iar preotul care il reprezinta in parohie, care mai are si doi-trei copii, are un salariu de mizerie. Acest lucru devine frustrant. Si mai este ceva…Sindicatul trebuie privit, trist dar adevarat, ca o „lupta de clasa” a preotilor impotriva episcopilor, caci episcopii, alesi fiind dintre calugarii nescoliti (cei mai mult dintre ei) si lipsiti de orice simt al realitatii, se considera niste despoti sau mici PAPI. Mai frumosi si mai destepti si mai aroganti ca ei nu o sa intalnesti in toata lumea civilizata. Problema e ca nu au nici simt al ridicolului si intotdeauna se gasesc niste trepadusi care sa le pupe…talpile si sa-i felicite si sa le dea dreptate. Si aici intervine nevoia de a avea un sindicat. Daca sinodul BOR nu se trezeste atunci reforma care trebuia facuta in Biserica inca de la Revolutie se va face prin lupta sindicala.

     
  29. Zvatloaga Doinel

    Noiembrie 6, 2008 at 12:45 pm

    Am aflat cateva din „revendicarile” cerute de sindicatul „Pastorul cel Bun” si mi se par cat se poate de normale, corecte si echilibrate:
    -pensionare episcopilor a caror varsta a trecut de 75 de ani.
    -revizuirea si eliminarea tuturor exceptiilor din Statutul B.O.R.
    -alegerea episcopului sa fie facuta de preoti, iar ierarhul sa depuna juramantul in fata popilor pe care-i va pastori.
    -retragerea imediata din Sinod a tuturor episcopilor care au fost deconspirati ca fiind colaboratori ai securitatii comuniste!
    – „ascultarea” fata de episcop sa nu mai fie un mod de a ingradi libertatiile oricarui preot de a efectua diferite activitati administrative sau sociale.
    -salariile de sute de milioane de lei/lunar ale episcopilor-calugari sa fie directionate catre parohiile foarte mici sau catre preotii cu patru sau mai multi copii!
    -toate parohiile bogate date de smecherii-consilieri pe bani multi sa fie scoase la concurs imediat!

    Iata numai cateva „revendicari” ale sindicalistilor legal constituiti in sindicatul „Pastorul cel Bun”! Preotul este reprezentantul episcopului in parohie si are dreptul de a apartine oricarei organizatii-indiferent cum se va fi numit ea!

     
  30. sindicatulpastorulcelbun

    Februarie 12, 2009 at 12:39 pm

    Cine sa nu fie sminteala?Noi preotii care multi trimitem copii la soala in octombrie in sandale ori in bocancii fratilor mai mari sau episcopii si mitropolitii care rup carne vie sa ramana pe scaune?Vrei detalii frate dan?Cauta mitropoliti care platesc pensii alimentare din N motive,proprietati,bani virati pe numele rudelor,falsuri in acte si multe altele.Nu pot sa ti le trimit dar daca doresti ne intalnim si-ti arat ceva facturi platite din banii Mitropoliei.Ia sa vedem mai pui palma ascultarii?Multumiri tuturor celor ce sunt alaturi de miscare.Speram sa miscam din loc muntele facut din 52 de varfuri si varfulete .

     
    • dancamen

      Februarie 13, 2009 at 8:50 am

      Pt sindicatulpastorulcelbun>

      daca aveti dovezi cu privire la acele acte de care pomeniti, faceti-le publice, asa doar sa spunem cu gura, mai ales pe net, e foarte usor si… produce sminteala de care tu parinte vei da seama. Iar daca tot veni vorba de transparenta, faceti-va cunoscut numele, de ce lucrati din umbra? de cine va temeti? aratati numele vostru si al celor 34 de preoti care va insotesc in acest asa zis sindicat. Aratati-va precum iese adevarul la lumina, daca tot spuneti ca voi nu sunteti cei care produceti sminteala in Biserica…

      dan.camen.

       
  31. albastru 55

    Februarie 14, 2009 at 2:11 am

    Pt sindicatulpastorulcelbun. Voi inca nu ati inteles ca sunteti doar masa de manevra? Sunteti folositi.Iar dupa ce isi vor fi incheiat socotelile si rafuielile intre ei, varfurile ce va manipuleaza acum, va vor zdrobi pentru ca, ei stiu cum v-au construit.Asa ca, puneti-va pe rugaciune in fata sfintelor altare si nu mai cautati dreptate omeneasca, ca nu cumva sa aveti parte de ea.

     
  32. Student Florin

    Februarie 2, 2012 at 4:24 pm

    Este interesant articolul d-voastra, insa paradoxul consta in faptul ca nu „Biserica-institutie”, adica cea Catolica, are asemenea probleme (sindicate etc.), ci Biserica „Trupul lui Hristos” (Ortodoxa) le are, si care iata ca sunt probleme de tip „institutional”, si nu „doctrinal, mistice”. In orice caz problemele tin de partea „vizibila” a Bisericii, sau de organizarea ei (modul de a pastori, canoane etc).
    Este adevarat ca aceste probleme pot sa fie cauzate de o ecleziologie prost inteleasa, si ca dovada sunt unele revendicari ale acestui „sindicat”, care sunt contrare unei ecleziologii ortodoxe. Insa o mai buna organizare, respectarea canoanelor de catre Episcopi si Preoti, lipsa coruptiei in „institutiile” ecleziale, corectitudinea, dreptatea etc. sunt lucruri care tin de acea parte „instututionala” pe care o are si Biserica Ortodoxa (cel putin de la Constantin incoace) si care face ca sa creasca Biserica „Trupul lui Hristos”. Nu putem sa predicam oamenilor politici corectitudine, sa nu mai fie corupti etc., daca noi insine inca nu ne-am scos „barna din ochi”.
    Episcopii daca intr-adevar sunt oameni ai lui Hristos, condusi de Duhul Sfant, ar trebui sa se aplece si sa asculte durerile acestor oameni si problemele reale care exista, pentru ca prin mainile lor au fost hirotoniti. Si sa dea Dumnezeu sa nu fi fost pe considerente financiare!!!! Probleme de genul sau altele mai grave le-au avut si Catolicii in Evul Mediu, oricine care a citit istoria Bisericii Apusene poate sa vada, si le-au rezolvat. Poate ar fi ceva de invatat si de la ei. Sa nu dea Domnul ca si Biserica Ortodoxa sa ajunga la un „protestantism”, ca atunci va fi grav. „Catedrala Mantuirii Neamului” este, mai lipseste un „Luter” si „indulgentele”, sau poate ca „indulgentele” sunt deja, numai ca sub alta forma. Sper ca Duhul Sfant sa ocroteasca Biserica Ortodoxa de un asemenea „eveniment”!!!

     
  33. Motoc Dorel

    Februarie 6, 2012 at 7:52 pm

    O lupta cu morile de vant.Majoritatea ierarhilor au procedat ca si liderii de partide,dupa ce au ajuns la putere,au inceput sa se poarte-precum imnul ierarhului-ca stapani,iar preotii au ajuns ca animale de munca,ce trebuie sa aduca banii si bunastare lor.”O LUPTA CU MORILE DE VANT”

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: