In anul in care Biserica Catolica serbeaza „Anul sfintei preotii” (19 iunie 2009 – 19 iunie 2010), “când se împlinesc 150 de ani de la moartea Sfântului Ioan Maria Vianney[1] (patronul parohilor) şi se celebrează Sărbătoarea Inimii lui Isus şi Ziua Mondială de Rugăciune pentru Sfinţirea Preoţilor”, Papa Benedict al XVI-lea se confrunta cu cele mai grave acuzatii din ultima perioada la adresa Bisericii Catolice si a clericilor pe care ii conduce. Este vorba nu doar de abuzurile sexuale asupra copiilor, mediatizate atat de intens in ultima perioada, ci si de presupusele legaturile amoroase ale clericilor cu diverse femei, care incep sa iasa acum la suprafata.
Celebrarea “Sfintei preoţii” risca, asadar, sa se transforme, pe plan mondial, intr-un adevarat dezastru, mai ales ca in randurile catolicilor se vorbeste, din ce in ce mai des, de la simpli credinciosi si pana la cardinali, despre ridicarea obligativitatii celibatului sacerdotal, acesta fiiind considerat principalul vinovat care a provocat derapajele imorale din sanul clericilor catolici. Criza catolica a fost adancita prin tratarea superficiala a problemei celibatului sub aspect dogmatic si uman (firesc) de catre papa Benedict, cand acesta s-a opus in martie a.c. conceptiei cardinalului vienez Schonborn, care legase abuzurile sexuale ale clericilor catolici asupra minorilor de celibatul sacerdotal impus in Biserica Catolica, papa gasind o noua ocazie de a reafirma „principiul sfantului celibat”. Greseală, pe care unii catolici au perceput-o drept ipocrizie, sau indiferenta. Chiar si presedintele bolivian, Evo Morales, la finalul vizitei efectuate la Vatican in mai a.c., i-a dat Papei o declaraţie pe care a redactat-o din timp, în care propunea, „ca membru al Bisericii Catolice”, „ca celibatul să fie abolit, iar femeilor să li se permită accesul la preoţie”. El “propunea respectuos anularea votului celibatului, pentru ca Biserica să depăşească actuala criză a abuzurilor sexuale”. Pentru cea de-a doua „doleanta”, total straina de crestinism, catolicii au gasit justificarea in faptul ca presedintele bolivian a fost „într-o vreme susţinător al cultului Pachamama (adică a Mamei Pământ)„. Pentru prima, insa, nu au raspuns nimic oficial pana acum.
O noua bomba insa risca sa zguduie iarasi Biserica Catolica din temelii si sa transforme “Anul sfintei preotii” in anul “Anul sfintei burlăcii”, prin publicarea in “The Guardian” a unei scrisori venite din partea a 40 de femei italience din Roma [!] (majoritatea dintre ele pastrandu-si anonimatul), presupuse amante ale unor preoti catolici. Ele cer desfiintarea obligativitatii celibatului in Biserica Catolica, legandu-se in special de cuvintele papei Benedict, care a afirmat ca celibatul ar reprezenta “sfintirea unui lucru care nu este sfant”. Asadar, ele contesta principiul papal al „sfantului celibat”. Acest lucru este considerat de aceste doamne o regula omeneasca si nu evanghelica (scripturistica), iar abolirea celibatului ar putea reprezenta o solutie pentru diminuarea numarului de abuzuri sexuale comise de preotii catolici (fiind inregistrate peste 10.500 de abuzuri asupra minorilor in toata lumea, din anii ’50 si pana astazi). De asemenea, ele au amintit, si pe buna dreptate, si de preoţii care au renunţat la anglicanism în ultimele decenii şi au îmbrăţişat credinţa catolică; acelora nu li se cere să renunţe la neveste si sa devina celibi. Mai mult, prelaţii greco-catolici se pot căsători.
Am trait s-o aud si p-asta: amantele preotilor catolici ii cer papei abolirea celibatului :) Prima data am ramas perplex, mut de uimire. In acelasi timp m-am cutremurat si de situatia in care s-a ajuns si ca aceste doamne s-ar putea sa aiba dreptate inaintea lui Dumnezeu, mai mult decat „sfantul parinte”; mai ales prin argumentatia lor simpla, dar realista. Exista un paradox ciudat la catolici: clerul inferior (diaconii si preotii) si credinciosii sunt in general foarte inventivi si practici, pe cand clerul superior (episcopii si cardinalii) si papa raman de multe ori constransi in propriile lor „dogme”.
Mai multe aflati citind articolele de mai jos.
dan.camen.
~~~+~~~
40 de italience, iubitele unor preoti catolici,
ii cer Papei Benedict abolirea regulii celibatului
Hotnews/ 28 mai 2010
40 de italience, iubitele secrete ale unor preoti catolici, i-au trimis Papei Benedict al XVI-lea o scrisoare in care ii cer Suveranului pontif sa aboleasca regula celibatului si sa le permita preotilor catolici sa se poata casatori, motivand ca acestia „au nevoie sa traiasca la fel ca toate celelalte fiinte umane, sa iubeasca si sa fie iubiti”, scrie The Guardian.
Semnatarele scrisorii fac un apel la Suveranul pontif sa ii inteleaga pe cei care „traiesc cu teama si nesiguranta, pentru cele cateva momente de fericire pe care reusesc sa le fure”.
Problema a fost ridicata si in luna martie a acestui an, de catre Cardinalul Christoph Schönborn, arhiepiscopul Vienei si unul dintre cei mai importanti consilieri ai Papei Benedict, care a afirmat ca abolirea celibatului ar putea reprezenta o solutie pentru diminuarea numarului de abuzuri sexuale comise de preotii catolici.
Autoarele scrisorii spun ca au decis sa i se adreseze Suveranului pontif in legatura cu acest subiect delicat dupa ce l-au auzit pe insusi Papa Benedict afirmand ca celibatul pentru preotii catolici ar reprezenta „sfintirea unui lucru care nu este sfant”, si o regula facuta de oameni. Ele mai amintesc si faptul ca exista preoti care se pot casatori, precum cei din Europa de Est sau cei care trec la romano-catolicism de la anglicanism si erau deja casatoriti.
Scrisoarea, postata pe internet inca din 28 martie, a intrat in atentia presei internationale abia zilele acestea. Doar trei dintre semnatare si-au facut publice numele.
Alina Neagu
sursa>
http://www.hotnews.ro/stiri-international-7331861-40-
italience-iubitele-unor-preoti-catolici-cer-papei-benedict-abolirea-regulii-celibatului.htm
photo>
http://2.bp.blogspot.com/_fTT9xlgZ9CU/SVBhmFCXiWI/AAAAAAAAQvQ/qYXFeF85LpU/s400/Pope+Benedict+XVI.JPG
~~~+~~~
Amantele clericilor catolici îi cer
Papei Benedict al XVI-lea
să renunţe la regula celibatului
Gandul/ 28 mai 2010
* Zeci de italience care declară că au ori au avut relaţii cu preoţii îl atenţionează pe Papă că nu există ceea ce el a numit „principiul sfântului celibat”, deoarece această regulă nu ţine de dogmă, iar foştilor anglicani şi greco-catolicilor li se permite să se căsătorească
Ceea ce Papa Benedict al XVI-lea numea, în martie, „principiul sfântului celibat” este contestat de către zeci de actuale şi foste amante ale unor preoţi catolici, care cer Vaticanului să renunţe la această regulă.
Zeci de italience au semnat o scrisoare online, declarând că amanţii lor clerici ar trebui „să experimenteze sentimentele, să iubească şi să fie iubiţi”. Numai pe această cale, cred cele care îşi recunosc statutul de amante, s-ar putea curma cazurile de pedofilie în care sunt implicaţi prelaţi catolici.
Potrivit The Guardian, epistola este semnată de circa 40 de femei, care cer înţelegere din partea societăţii pentru ele şi clericii catolici cu care au relaţii „în secret” din cauza regulii celibatului. Ele se plâng că, din cauza acestei reguli impuse de Vatican, ele şi „amanţii” lor trăiesc „zi de zi în îndoială, temeri şi insecuritate”.
În scrisoarea „amantelor” numai trei dintre ele îşi fac publică identitatea, iar una dintre ele, Stefania Salomone (42 de ani) atrage atenţia că, în majoritatea cazurilor când ele sunt făcute să renunţe la „bărbaţii” lor, ajung să renunţe şi la credinţa catolică. Cel mai adesea, când ierarhii catolici află că un preot are o amantă, îl mută pe acesta cât mai departe de „ispită”.
Vaticanul, acuzat de ipocrizie
În martie, unul dintre cei mai de seamă consilieri ai Papei Benedict, cardinalul Christoph Schönborn (arhiepiscop al Vienei), a sugerat în mod public că abolirea regulii celibatului este cea mai bună soluţie pentru a preveni abuzurile sexuale ale preoţilor. Totuşi, Papa a respins rapid soluţia, reafirmând un aşa-numit „principiu al sfântului celibat”.
La fel ca teologi catolici, „amantele” ştiu bine că regula celibatului nu ţine de dogmă, ci este o convenţie umană, astfel că nu au ezitat să-i reproşeze Papei acest lucru. Ele l-au criticat pe Benedict al XVI-lea pentru că a afirmat „sfintenia a ceva ce nu este sfânt”, ci o regulă decisă de oameni.
„Amantele” i-au amintit Papei că preoţilor care au renunţat la Anglicanism în ultimele decenii şi au îmbrăţişat credinţa catolică nu li se cere să renunţe la neveste. Mai mult, prelaţii greco-catolici se pot căsători.
Conform Tradiţiei instituite de Sfinţii Apostoli (şi păstrată ca atare de către Biserica Ortodoxă) preoţii se pot căsători şi numai episcopii se aleg dintre preoţii călugări (ieromonahi) sau cei rămaşi văduvi. În schimb, de sute de ani, Vaticanul menţine în vigoare o regulă mult mai restrictivă, potrivit căreia toţi preoţii trebuie să traiască „precum îngerii”.
În realitate, foarte mulţi nu reuşesc să-şi stăpânească impulsurile sexuale naturale. În cele mai fericite cazuri, preoţi catolici trăiesc ani de-a rândul cu amante, în „familii secrete”. În alte situaţii, ei ajung să abuzeze copii.
Oficial, Vaticanul respinge existenţa unei legături de cauzalitate între abuzarea copiilor şi regula celibatului. De la începutul anilor `50 până în 2002, numai în SUA s-au înregistrat peste 10.660 ale unor preoţi şi diaconi catolici asupra unor copii, potrivit unui raport comandat de Conferinţa Episcopilor Catolici.
Bogdan Munteanu
sursa>
regula-celibatului-6198453
foto>
http://www.novinite.com/media/images/2010-04/photo_verybig_114870.jpg
~~~+~~~
Italian priests’ secret mistresses ask pope
to scrap celibacy rule
Guardian.co.uk/ 27 mai 2010
Forty women send unprecedented letter to pontiff saying priests need to ‘experience feelings, love and be loved’
Dozens of Italian women who have had relationships with Roman Catholic priests or lay monks have endorsed an open letter to the pope that calls for the abolition of the celibacy rule. The letter, thought by one signatory to be unprecedented, argues that a priest „needs to live with his fellow human beings, experience feelings, love and be loved”.
It also pleads for understanding of those who „live out in secrecy those few moments the priest manages to grant [us] and experience on a daily basis the doubts, fears and insecurities of our men”.
The issue was put back on the Vatican’s agenda in March when one of Pope Benedict’s senior advisers, Cardinal Christoph Schönborn, the archbishop of Vienna, said the abolition of the celibacy rule might curb sex abuse by priests, a suggestion he hastily withdrew after Benedict spoke up for „the principle of holy celibacy”.
The authors of the letter said they decided to come into the open after hearing his retort, which they said was an affirmation of „the holiness of something that is not holy” but a man-made rule. There are many instances of married priests in the early centuries of Christianity. Today, priests who follow the eastern Catholic rites can be married, as can those who married before converting to Roman Catholicism from Anglicanism.
One signatory, Stefania Salomone, 42, an office manager, said the message to the pope had been endorsed by nearly 40 women registered with an online forum linked to Il Dialogo website. But such was the sensitivity of the issue that only three had published their names.
The letter was posted on the internet on 28 March. But it was only reported on Wednesday by the online international news agency, globalPost.
Salomone said that because Catholics were taught to look up to priests, women dropped by their priest-lovers „often lose their faith in men altogether”. Her own five-year relationship had been platonic, but Antonella Carisio, one of the other signatories, said she had an affair with a Brazilian priest who frequently slept at her house.
When their relationship was discovered by another priest, he was transferred to Rome. „When he left, he even gave me an engagement ring,” she said.
But he subsequently returned to Brazil and this week told the globalPost news agency: „She was a friend and a confidante, but I was never in love with her”.
John Hooper/ Rome
source>
http://www.guardian.co.uk/world/2010/may/27/italian-priests-mistresses-letter-pope
_____________________________
[1] Ioan Maria Vianney: „Aceasta este frumoasa datorie a omului: să se roage şi să iubească. Dacă voi vă rugaţi şi iubiţi, iată, aceasta este fericirea omului pe pământ. Rugăciunea nu este nimic altceva decât unirea cu Dumnezeu. Când cineva are inima curată şi unită cu Dumnezeu e cuprins de o anumită bucurie şi mângâiere ce îmbată, e purificat de o lumină ce se răspândeşte în jurul lui în mod misterios. În această uniune intimă, Dumnezeu şi sufletul sunt ca două bucăţi de ceară topite pe care nimeni nu le poate separa…Aceasta e o fericire ce nu se poate înţelege”.
foto>
http://cdn.wn.com/ph/img/51/6f/72b2ee71a1e0dbfd46db7cf84839-grande.jpg
623EE38A7D5740C46CCDB3795598698173B01E70F2B3269972
Morom3t3
mai 29, 2010 at 5:11 pm
o sa urmeze „iubitele” masculine :))
alexbidam91
iunie 7, 2010 at 8:33 pm
mi se pare normal ca preotii sa fie casatoriti . comform dogmei ortodoxe preotul trebuie sa fie casatorit petru a intelege viata oamenilor din parohii . plus ca nui pot sa slujeasca in biserica daca nu subnt casatoriti
mihailandrei
august 21, 2010 at 6:19 pm
De la 1024 nu mai vor sa vada adevarul, nu mai vor sa se indrepte si sa prospere in adevarata credinta si in adevarata implinire a virtutilor, increzandu-se in mentalitatea papei.
Dar, cine este papa sa nu greseasca???!!!
Oare cum mai poate ereticul Papa sa mai ceara unirea Sfintei Biserici Ortodoxe cu biserica catolica, ca sef suprem al intregii crestinatati si ca „loctiitor al lui Hristos pe pamant”?
Mai bine s-ar chema „loctiitor al lui Lucifer pe pamant”, tinand seama de crimele comise in lume din ordinul diversilor papi care s-au succedat la Roma!
daniela
decembrie 1, 2010 at 8:12 pm
deci preotii romano catolici se pot casatori?vad ca ei pot fi in acelasi timp si diacon,si profesor si decan de facultate…de ce n-ar trai normal intr-o famile daca face si activitati lumesti…
astept raspuns,numai despre greco-catolici am vazut ca se pot casatori,dar romano-catolicii de ce?