RSS

Comunicatul Episcopiei Slatinei şi Romanaţilor cu privire la părăsirea Bisericii Ortodoxe de către preotul Nichita Paşcan de la Mânăstirea Brâncoveni

05 Oct

COMUNICAT


Cu privire la părăsirea Bisericii Ortodoxe de către Preotul Nichita Paşcan de la Mânăstirea Brâncoveni, Episcopia Slatinei şi Romanaţilor face următoarele precizări:

– În seara zilei de vineri, 24 septembrie a.c., susnumitul şi 29 de maici şi surori (din cele 65 existente) au părăsit mânăstirea fără înştiinţarea Maicii Stareţe şi a Episcopului locului;

– În prezent, cei dispăruţi se află în Grecia, afiliaţi la o grupare religioasă stilistă ce nu are comuniune cu nicio Biserică Ortodoxă (nici cu Biserica Rusă, nici cu cea a Ierusalimului şi nici cu Sfântul Munte). Este vorba de gruparea schismatică a aşa zisului arhiepiscop Macarie, autointitulat „al Atenei şi al Eladei”.

În urma anchetei desfăşurate de către Inspectoratul Eparhial imediat după producerea acestui incident, precum şi din declaraţiile obştii rămase, privind comportamentul susnumitului preot, au reieşit în principal următoarele:

– În mai multe rânduri şi faţă de mai multe persoane şi-a exprimat în mod repetat simpatia pentru diferite grupări religioase stiliste, afirmând că doreşte să părăsească Biserica Ortodoxă, pentru a trece la acelea;

– A îndemnat călugăriţele şi pe credincioşii care se spovedeau la dânsul la neascultare faţă de Biserica noastră Ortodoxă, sub pretextul că este eretică. În acest context a făcut nu o dată afirmaţia că “unitatea Bisericii  este în jurul duhovnicului”;

– A contestat hirotonia Ieromonahului Antonie Veselin (slujitor la aceeaşi mănăstire) întru preot, numindu-l în chip batjocoritor “domnul Adrian” (pe numele său de mirean), deşi părintele Antonie a fost tuns în monahism şi hirotonit întru diacon încă din anul 1996. În acest sens, a interzis maicilor şi unor mireni să participe la slujbele săvârşite de Ierom. Antonie, pe care le-a catalogat “blestemate şi pângărite”.

La scurtă vreme după plecarea din mănăstire a difuzat, sub semnătura sa şi a monahiilor şi surorilor care i-au urmat, o aşa numită Mărturisire de credinţă”, prin care afirmă în mod expres ruperea de Biserica Ortodoxă, care îl alesese slujitor şi căreia îi jurase credinţă, şi confirmă, de fapt, cele de mai sus.

Luând act de toate acestea, Permanenţa Consiliului Eparhial al Episcopiei Slatinei şi Romanaţilor a hotărât deferirea preotului Nichita Paşcan în judecata Consistoriului Monahal Eparhial, în vederea caterisirii.

Biroul de presă al Episcopiei Slatinei şi Romanaţilor

sursa>

http://www.episcopiaslatinei.ro/2010/10/05/comunicat-privind-parasirea-bisericii-ortodoxe-de-catre-preotul-nichita-pascan-de-la-manastirea-brancoveni/

foto>

http://doarortodox.files.wordpress.com/2010/10/pr-nichita-pascan.jpg

Anunțuri
 
3 comentarii

Scris de pe Octombrie 5, 2010 în articole, citadela, diverse, ecclesia, teologie, Vesti

 

Etichete: , , , , , , , , ,

3 răspunsuri la „Comunicatul Episcopiei Slatinei şi Romanaţilor cu privire la părăsirea Bisericii Ortodoxe de către preotul Nichita Paşcan de la Mânăstirea Brâncoveni

  1. Elena

    Octombrie 7, 2010 at 5:48 pm

    Stii ce mi se pare mie usor necinstit? Faptul ca cel ce a cercetat si a compus acest comunicat nu prea e pe subiect.

    De atata amar de timp am fost la Brancoveni – eu, mama, cunoscuti cu sutele – si nu l-am auzit nici macar o singura data pe Pr. vorbind despre stilism, stilisti etc.

    Si inca o chestie care ma socheaza e ca nimeni, dar absolut nimeni nu comenteaza la obiect respectiva „marturisire de credinta”. Eu n-am vazut sa se dea nici macar un contra-argument la cele spuse de Pr. toate par o insumare de barfe care, privite din perspectiva mea, sunt nereale si necuviincioase pentru o episcopie.

    Nu comentez actiunea Pr. de a pleca intrucat sunt bulversata de aceasta, dar as vrea ca cineva sa „doboare” argumentele date de pr, daca exista posibilitatea asta. Repet, nu ma situez de nicio parte, in momentul asta simtindu-ma mai degraba cu un picior in sant si cu celalalt pe drum.

    Doamne-ajuta!

     
    • dan.camen.

      Octombrie 7, 2010 at 8:56 pm

      Elena,
      tu il cunosti pe parintele Nichita dintr-o singura perspectiva, aceea de fiica duhovniceasca. Nu te astepta sa sti ceea ce, spre exemplu, stiu maicile din manastire despre el, care au stat atatia ani impreuna acolo. Am luat legatura personal si eu cu anumiti fii duhovnicesti ai parintelui *(care fac parte din acele „sute” de care spui), si mi-au confirmat multe din cele scrise in comunicatul Episcopiei si din comentariile postate pe aceasta tema pe alte bloguri.
      Sunt deja destui cei care au comentat asa-zisa „marturisire de credinta” a parintelui Nichita. Atat stilisti, cat si ortodocsi, dintre care chiar fii duhovnicesti ai parintelui. Comenteaza tu „la obiect” marturisirea aceea, ca sa „dobori” argumentele parintelui, daca crezi ca nu s-a facut indeajuns acest lucru. Mai degraba ai face sa te rogi ca sa se intoarca… daca nu parintele, macar dintre maici!

      dan.camen.

       
  2. Elena

    Octombrie 12, 2010 at 6:43 pm

    Dan,

    dacă poate nu ştiai, eu nu mai sunt fiica duhovniceasca a parintelui de cativa ani buni, motivele nu le voi discuta. Asa ca nu privesc chestiunea ca fiica duhovniceasca.

    In primul rand, daca parintele le-a interzis credinciosilor care se spovedeau acolo sa nu mearga la slujba facuta de pr Antonie, atunci de ce mama, care se ducea la Brancoveni saptamanal si se spovedea la Brancoveni la doua saptamani, a fost lasata chiar sa se impartaseasca din mainile pr Antonie? Fara sa auda vreodata vreun cuvant legat de neparticiparea la slujbe?

    Si iarta-ma, cativa dintre acei fii duhovnicesti nu sunt tocmai asa cum ar trebui sa fie, altfel nu imi pot explica de ce exista pe site-uri atatea comentarii de la asa presupusi fii care isi dau cu parerea in mod complet eronat despre lucrurile care s-au intamplat? Nu spun ca „sursele” tale nu sunt credibile. Spun doar ca nu poti generaliza si totodata nu poti da crezare tuturor. Asta e partea cea mai grea: cine are dreptate?

    In al doilea rand, iarta-ma daca nu ma intereseaza dezbaterile dintre stilisti si nestilisti, dezbateri facute de catre oameni care poate n-au atata „informatie” si „duh” care sa ma convinga. Propui sa imi pierd noptile citind sute de opinii, opinii care dau ades in judecata – si de o parte si de alta? pentru ca da, nestiind mai nimic despre subiect m-am uitat pe diverse forumuri si site-uri care propun spre digerare acest subiect si m-am intors scarbita in ignoranta mea, pentru ca de acolo nu puteam sa ies decat mai proasta decat eram.

    Si Dan, nu sunt eu cea care trebuie sa doboare argumente. Eu cer ca cineva sa o faca tocmai pentru ca sunt foarte nestiutoare in ceea ce priveste acest subiect.

    Daca ai reciti si reconsidera pozitia din care plec probabil ca ai observa asta. M-am saturat de oameni care comenteaza pe forumuri ortodoxia, dandu-se mari cunoscatori intr-ale practicarii ei, pentru ca in majoritatea cazurilor am vazut numai judecata, orgolii si ura. Si, sincer, vreau sa vad in ortodoxie si in aparatorii ei ceva mai bun decat sunt eu, nu personaje care seamana atat de mult cu mine.

    Eu nu ma rog sa se intoarca parintele, ma rog sa ne dea Dumnezeu minte la toti si smerenie, pentru ca suntem prea mici ca sa judecam tot ce ne iese in cale.

    Iarta-ma din nou! Doamne-ajuta!

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: