RSS

Moastele Patriarhului… TEOCTIST

04 nov.

moastele-patriarhului

Moastele Patriarhului… TEOCTIST

Text si foto preluate de la

Cidadededeus.wordpress.com & orthphoto.net

Marturie:

„Iubitul nostru parinte Patriarh Teoctist a trecut la Domnul luni, 30 iulie 2007. Am facut aceasta fotografie dupa 5 zile, chiar inainte de inmormantare, vineri, 3 august. Cu toate ca nu a fost imbalsamat si era atat de cald, nu numai ca in mica Catedrala Patriarhala nu era niciun miros, dar iata cum s-au facut mainile lui…” (Silviu-Andrei Vladareanu)

… moaste

 

Etichete: , , , , ,

16 răspunsuri la „Moastele Patriarhului… TEOCTIST

  1. razbointrucuvant

    noiembrie 5, 2008 at 9:41 am

    I-am scris si lui Silviu Cluci, nu stiu de ce nu a modificat sau se doreste promovarea cu orice chip a acestei idei, dar PF Teoctist a fost imbalsamat de cel putin 2 ori (oficial)! Cred ca ne si grabim sa facem din el un sfant…

     
  2. proortodoxia

    noiembrie 5, 2008 at 3:31 pm

    Arata penibil.Fratilor cum puteti sa postati un asemenea articol si cu un asa titlu?
    Sincer nu am cuvinte sa descriu penibilitatea acestui articol….Mai cu judecata sa fim,nu se face asa ceva.Nu aveti repect pentru mort de puneti pe net asemenea poze.

     
    • stefan ciprian

      iulie 26, 2011 at 11:05 am

      bravo lor ca a postat poza aceea cu preafericitul teoctist pt ca el a fost un om minunat nsi va ramna in amintirea multor aameni,si deci nui penibil cum spui tuu,deci daca vrei sa vb ceva vb macar ceva frumos pe saitul acesta,doamne ajuta?

       
  3. agripina

    noiembrie 5, 2008 at 4:24 pm

    Sa, imi pare rau ca inca suntem comunisti si avem cultul personalitatii. Daca s-ar spune adevarul, char daca acesta doare, va face mai mult bine decat inducand in eroare infrumusetand si crosetand vorbe dulci unde inca nu isi au locul.

     
  4. dancamen

    noiembrie 6, 2008 at 2:44 pm

    Desi Dl. Victor Roncea si Dl. Silviu-Andrei Vladareanu *(in mesajul ce insotea fotografia) au spus ca Patriarhul Teoctist NU a fost imbalsamat, probabil ca ei s-au referit la imbalsamarea prin care se taie corpul si se inlatura organele interne… lucru pe care nici eu nu cred ca a fost facut asupra trupului Pf Teoctist.
    Este vorba probabil de imbalsamare prin injectie, care poate a fost facuta, prin care se introduc aprox. 2 litri de formol prin vena femurala sau safena… in general fara autopsie (autopsie care, din cate stiu eu in cazul Pf Teoctist, nu s-a facut), iar daca autopsierea avea loc, injectarea cu formol (imbalsamarea), se executa dupa operatia autopsierii (vezi o scurta explicatie aici> http://www.adevarul.ro/articole/2002/multi-se-viseaza-pe-masa-de-necropsie.html).
    Deci daca aceasta imbalsamare prin injectare a avut loc in trupul Patriarhului Teoctist, nicidecum nu ar fi produs aceasta STAFIDIRE a dermei, ci mai degraba ar fi umflat mana…
    Vorbim deci de un corp neinsufletit, care dupa 5 zile, intr-o camera cu temperatura ridicata, fiind fara de miros (conform relatarii) si dupa ce a fost asaltat de mii de oameni veniti sa-i dea ultima sarutare, a inceput un proces de mumificare a dermei. De aceea am pus titlul “moastele patriarhului Teoctist” si nu doar simplu ‘mana patriarhului Teoctist’ pentru ca fotografia chiar asta arata si vroia sa exprime. Am zis moaste, inca nu sfinte moaste. E o diferenta pe care cred ca deja ati sesizat-o… insa nici simplu ‘mana’. Ca si crestini, cred ca trebuie sa ne invatam mai mult a folosi termeni bisericesti decat medicali, astfel ca pentru trupul unui crestin adormit intru Domnul nu putem folosi termenul ‘cadavru’, cum ar cere uzanta medicala, ci moastele celui adormit, fiindca inca mai poarta cu el pecetea Darului Duhului Sfant cu care a fost botezat. Ortodoxia are o conceptie foarte avansata in ceea ce priveste trupul si induhovnicirea lui alaturi de suflet dupa adormire. Din acest considerent nu se incinereaza, ci se ingroapa … in nadejdea invierii si a dovedirii sfinteniei dupa o anumita perioada de timp pentru ceilalti. Botezul e cel ce mentine viu aceasta nadejde pentru trupul celui adormit.
    De aceea ii rog pe fratii de la ‘Razboi intru cuvant’ sa nu se intristeze in vreun fel de subiectul acestei postari, stiind ca acesta nu poate fi un element care sa produca discordie intre noi; iarasi, putem privi si la articolul Pr. Savatie> http://savatie.wordpress.com/2008/11/05/patriarhul-teoctist-la-capatiiul-parintelui-calciu/ , care arata de fapt o secventa din ceea ce a insemnat relatia de prietenie a Pr Calciu cu Pf Teoctist la sfarsitul acesteia, nu la inceputul ei. Sunt inca alte multe relatari de acest gen privind relatia celor doi.
    Cu toate acestea, nu vad cum o imbalsamare poate produce produce o asemenea deshidratare, stiind ca de fapt produce un efect de umflare, dand un aspect pielii de hidratare. Acestei uimiri, pe care am capatat-o privind la fotografia in cauza, am raspuns si eu exclamand: ‘moastele patriarhului… Teoctist’.
    dan.camen.

     
  5. Mihaela

    noiembrie 6, 2008 at 7:56 pm

    Nu cred ca este exclus sa aiba moaste Prea Fericitul Teoctist. In primul rand, NU a fost mason, asta cred ca stim multi dintre noi, spuneau si parintii de pe la manastiri cand vorbeau despre el. Pe de alta parte, dupa cum spune si parintele Savatie, poate a fost cel mai comentat si criticat ierarh din sinodul BOR. Si cat s-a intamplat asta, nu s-au vazut vazut reactii in presa din partea lui, a avut rabdare, nu a raspuns la rau cu rau, eu l-am auzit doar de cateva ori dand explicatii dar daor cand i se luau interviuri. Oricate se spun despre el, eu am auzit tot timpul preoti care au avut de suferit de pe urma comunismului si nu numai, ca el era cel care ii asculta si ii ajuta. De cand cu ierarhii tineri, mai rar sa fie vreunul care sa inteleaga cat au suferit cei care au avut domiciliul fortat, si altele. Poate ca avea si el neputintele lui, deci nu spun ca a facut mereu ce trebuie, ca oameni suntem cu totii, dar nici sa vorbim asa de rau de el.
    Acum un an toti plangeam dupa el si tot incercam sa aratam intr-un fel sau altul ca a fost omorat, ca uite ce i s-a facut, si ne tanguiam ca ce patriarh o sa mai fie asa de parintesc, si acum uite ce facem. Eu cred ca avem nevoie de sfintii. Si cine ii stie pe sfinti? Nu cumva numai Unul Dumnezeu?

     
  6. blogideologic

    noiembrie 7, 2008 at 9:17 am

    @ proortodoxia
    Corect!

     
  7. JC

    noiembrie 7, 2009 at 11:13 am

    O intrebare de om prost (eu) dar cand slujesti cu Papa [ecumenism] … mai ai vreo sansa sa devii Sfant [si nu doar ca o titulatura]?

     
  8. Thomas Rowland

    decembrie 3, 2009 at 9:57 pm

    Andrei Vladareanu of Ploiesti, ex-Lic. Caragiale, please email me. Multumesc.

     
  9. Antonie

    aprilie 1, 2011 at 12:54 am

    Afost un om cu viaţă sfântă Preafericitul Părinte Teoctist si nu mă indoiesc ca o sa ajungă sfinte moaşte

     
    • stefan ciprian

      iulie 26, 2011 at 11:02 am

      imi place ce vb ai spus .te felicit si ca bunul Dumnezeu sa te binecuvinteze pe unde vei umbla tu.doamne ajuta?

       
  10. stefan ciprian

    iulie 26, 2011 at 10:59 am

    iubitele nostru parintele teoctist, a fost si va ramane un om sfant,nu l-am cunoscut oficial dar vedeam ce cuvinte de invatatura spunea,rog pe toti cucernici parinti si cuviosi calugari ,si pe parintele patriarh daniel ,sal faca sfant pt ,ca este un sfant poza aceea este foare reala ,si va multumesc ca as puso,si sa nu va luati dupa vorbele altora pt ca uni nu stiu ce zic ,eu sunt studenla la teologie la pitesti anul 4 si imi aduc aminte cand a venit el sa sfinteasca acea faculta.il voi regreta foarte mult

     
  11. mircea

    aprilie 14, 2012 at 11:03 am

    Este clar si lamurit ca Preafericitul Teoctist e Sfant!

     
  12. Marius

    aprilie 3, 2013 at 8:04 pm

    Cu semnatura lui s-au daramat bisericile din Bucuresti. Absolut toti superiorii bisericesti au fost colaboratori ai regimului comunist, prin Departamentul Cultelor organ securist al PCR. Restul e poveste.

     

Lasă un comentariu